onsdag 13 augusti 2008

Ulletuss 5 år!!!


I morgon fyller min lilla garnbutik 5 år!
Jisses vad tiden går. Känns som om det var igår jag var upprymd o lite nervös över öppningen. Den gick över förväntan!

De 5 åren som gått har innehållt mycket trevligt. Inriktningen i butiken har ändrats o numera handlar det mesta om garn o mönster. Känns helt rätt! Så TACK alla fina, goa kunder som gör att jag kan fortsätta.

I höst blir det kurser i Pärlstickning och strumpstickning bl.a

Se vidare info här på bloggen om vad som kommer framöver.

StickCafé har vi varje vecka. Tisdag och torsdag 13 - 16, måndag jämn vecka 18,30 -21, onsdag udda vecka 18,30-21

Bilden är inte helt färsk men ger ändå lite inblick över butiken.

5 kommentarer:

marianne lundholm sa...

hej, koftan blir urläcker, så söt liten hund du har

Unknown sa...

Grattis Grattis!
Jag vet att din butik är bra, jag brukar handla hos dig ;-)
Kan du inte lägga in information om vilka garner som kommit in? Nu vill man allt börja sticka på hösttröjan!
Må gott, stickenickan

Ulletuss/Ulla sa...

Det som kommit in hittils är nya färger i Carolina och Carolina Tweed samt lite nya mönster.

in-knit sa...

Grattis på 5-årsjubiléet! Eftersom vi flyttade ifrån Malmö för snart 9år sedan har jag inte hälsat på i din butik - men det kommer! Man är ju där emellanåt.
Får jag fråga hur många nystan du tror går åt till din fina kofta? Blir verkligen sugen på att göra en sådan i raggsocksgarn.
Kram Ingrid

Ulletuss/Ulla sa...

Det har gått åt 8 100gr nystan men det hade räckt med 15 50gr.Jag har som sagt garn över, hade 1 kg totalt. Så nu får det bli nåt mer kul av det!
Ja du är så Välkommen att hälsa på i butiken!